Tänään kävimme ostamassa minulle uuden hyötyliikuttajan, eli ruohonleikkurin. Oi kun se on nätti noin uutena


Eli valintamme oli Stiga Combi 53S. Leikkuria voi käyttää sekä keräävänä, taakseheittävänä että alle jättävänä ja siinä on takaveto. Entisessä kodissamme oli melkoisesti haastavampi ja suurempi ruohoalue ja kokemuksen mukaan tuo alle jättävä biomalli on se kätevin perusajossa. Mutta haravointiaikana oli välillä myös kiva kerätä lehdensilput pois. Ja myyjä taas antoi vinkin, että jos ruoho vaikka reissussa ollessa pääsee oikein pitkäksi, niin ensin kannattaa leikata se taaksepuhalluksella ja parin päivän päästä keräillä, jolloin kerättävää on paljon vähemmän ja jälki kaunista.  

Leikkuria käytän siis pääasiassa minä, tai olen ehdottomasti kieltänyt miestä edes harkitsemasta meille päältä ajettavaa leikkuria niin kauan kuin minä jaksan nurmikon ajaa. Niinpä siis olen tavallaan sitoutunut olemaan päävastuussa ruohonleikkauksesta. Ja itse asiassa ihan pidän siitä.

Ajoinkin jo tänään tuon ensimmäisenä kylvetyn kolmanneksen nurmikosta. Nyt on etupiha oikein nätti ja hyvin kone toimi.

Meillä on menossa myös kaupungin ja naapureiden kanssa mielenkiintoinen keskustelu pihallemme tulevista naapureiden hulevesistä ja kaupungin hauskoista suunnitelmista, jotka on tuotu vasta nyt meidän tietoomme. Kirjoittelen tästä lisää kun homma etenee.